IR LIFE (receptek, tanácsok)

Kenyérsütő nélkül kenyeret

2013. augusztus 20. 19:27 - Mrs.Grassfield

A párom imádja a házi kenyeret. Ez nekem nem tartozik a kedvenceim közé, mert nehéz tészta, és nem lehet belőle sokat enni a magas szénhidrát tartalma miatt. Én pur-pur kenyér rajongó vagyok, de neki bármikor megsütöm. Természetesen olyannak kell lennie, amit én is megehetek ezért ezzel is kísérleteztem egy darabig. 

Az elvárások magasak voltak:

  • legyenek benne magok, mert az egészséges
  • teljes kiőrlésű legyen
  • legyen benne rost bőségesen
  • és lehetőleg nagy szeleteket vághassunk belőle, amiből reggelire szendvics készülhet

Nem volt könnyű dolgom, kísérleteztem párszor, de végül ez is sikerült. A barátainknak is ízlett akik nincsenek oda az effajta kenyérért. Ők fehér kenyér pártiak. Én meg néhány szúrós megjegyzésen kívül nem térítgetek. Nem tisztem, pedig most már tudom, hogyan is lehet ezt a táplálkozás dolgot jól és egészségesen csinálni. 

De elég a dumából, nézzük miket is kell előszednünk a stelázsiból és a hűtőből:

  • 40 dkg Graham liszt, vagy teljes kiőrlésű liszt
  • 22,5 dkg fehér liszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 teáskanál nyírfacukor
  • 2 teáskanál só
  • 2 dl langyos tej
  • 3 evőkanál olíva olaj
  • 3,5 dl meleg víz

Opcionálisan:

  • 5 dkg búzacsíra
  • 5-10 dkg magok vegyesen (tökmag, napraforgó mag, lenmag)

A liszteket itt is meg szoktam melegíteni, zárt tálban kb. 15 perc alatt az 50°-os sütőben. Az élesztőt közben felfuttatom a langyos tejben. Majd a langyos liszthez hozzáadok minden hozzávalót és elkezdem dagasztani. Én robotgépet használok, így könnyű dolgom van, mert tökéletesen megdagasztja helyettem. :)

Ha készen van, letakarva kb. 1 órát kelesztem, majd kenyérformába téve újabb 30 perc kelés után jöhet a kenés. Kicsi olívaolajjal megkenem a tetejét, így az jó ropogós lesz. 170°-os sütőben kb. 30-35 percig sütöm.

Ha kihűlt tálalható a házi kenyér:

kenyér_k.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr745462673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása