IR LIFE (receptek, tanácsok)

Cukormentes lekvár

2015. január 17. 19:27 - Mrs.Grassfield

Gondolom ti is tapasztaltátok már, hogy iszonyatosan drágák a lekvárok, és a túlnyomó többsége fruktózzal van édesítve, ami ugye nekünk nem jó. Sajnos:( Így hát nekiláttam diabetikus lekvárt csinálni

  • 6 kg gyümölcs (eper, barack, szilva, meggy)
  • Édesítő

A gyümölcsöket megmossuk és megpucoljuk, a nagyobbakat negyedbe, a kisebbeket félbevágjuk. Üstbe (fazékba) tesszük. Rúdmixerrel kicsit összetörjük, hogy ne legyenek benne nagy darabok. Közepes lángon felforraljuk, majd takarékon addig hagyjuk rotyogni, ameddig teljesen el nem főli a levét. Édesítőszerrel ízlés szerint édesítjük. Én kóstolgatni szoktam. Ha valaki nyírfacukorral vagy eritrittel szeretné eltenni kb. 1 kg kell ekkora mennyiségű gyümölcshöz. Én folyékony édesítőt használok. Merőkanállal steril üvegekbe töltjük a lekvárt, befőző fóliát teszünk a teteje alá, rátekerjük a tetőket, végül befőttes gumival még jobban rászorítjuk a fóliát az üvegre. Mielőtt száraz dunsztba (törölközőkbe plédekbe bugyoláljuk, hogy melegen tartsa) tennénk, az összes üveget fejtetőre állítjuk egy pillanatra. Addig kell a dunsztban hagyni a lekváros üvegeket, amíg teljesen kihűlnek. (Én egy-két napig szoktam benne hagyni.)

Szólj hozzá!
Címkék: Befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr16189861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása