IR LIFE (receptek, tanácsok)

Fanta szelet torta

2014. május 20. 16:25 - Mrs.Grassfield

Ismét tortát kellene sütnöm, mert anyukámnak lesz a születésnapja! Én nagyon önző vagyok, de mindig csak olyan sütiket sütök, amiket én is megehetek. Különösen amióta állapotos vagyok igyekszem nagyon odafigyelni a táplálkozásra, legalább a hozzáadott cukorra, mert sajnos a gyomrom, vagy Pocok miatt de nem tudok mindent betartani. Semmiképpen sem szeretnék sem a terhesség alatt, sem utána úgy kinézni mint egy bálna, ha már egyszer sikerült 17 kg-ot leadni! Szóval, torta anyunak! Napokig keresgéltem, mert tudtam hogy túrósra vágyom. A túrós dolgok egyébként is jó megoldásnak tűnnek, mert a sok túró miatt alacsony a CH tartalmuk. Végül sikerült kikötnöm a Fanta szeletnél, mi egészen jó torta alapnak tűnt. Ebből is találni 1000 félét a neten, de úgy szép az élet ha van kihívás, inkább kísérletezzünk, és alakítsunk át valamit:) És igazából nem áll másból, mint piskóta tészta, túrókrém, és egy kis puding a tetején.

Tészta hozzávalói:

  • 4 ek liszt (zabliszt, diaWellness vegyesen)
  • 1 cs. sütőporral
  • 2 ek. holland kakaópor 
  • 6 tojás szétválasztva a fehérje és a sárgája
  • 6 ek. nyírfacukor v. eritrit (vagy por állagú édesítőszer)
  • 1 dl olajat
  • rum aroma
  • pici fahéj

Teljesen úgy kell készíteni a tésztát, mint a piskóta tésztát. A tojás sárgájából, és az édesítőből krémet keverünk, (Egészen addig keverjük robotgéppel, ameddig szinte fehér krém nem lesz belőle). Ezután lassan adagoljuk hozzá a lisztet, olajat, és végül óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojás fehérjéket. Sütőpapírral bélelt, 26 cm-es sütőformába tűpróbáig sütjük, majd hagyjuk kihűlni. Amíg hűl, elkészíthetjük a túrókrémet!

Túrókrém:

  • 20 dkg Rama
  • 25 dkg nyírfacukor v. eritrit (vagy por állagú édesítőszer)
  • 50 dkg túrót
  • Vanília aroma
  • citrom lereszelt héját.


A hozzávalókból krémet keverünk, én ezt is robotgéppel csináltam:)

Fantás krém :

  • 7 dl bármilyen szénsavas narancsos üdítőital,
  • 2 cs. vaniliás pudingpor,
  • 2 ek. nyírfacukor v. eritrit (vagy por állagú édesítőszer)


A tetejére a krémhez a pudingporból pudingot főzünk a narancsos üdítővel. Én az elején kicsit szkeptikus voltam, hogy ebből vajon mi lesz, de aztán szépen besűrűsödött. Hagyjuk ezt is hűlni egy kicsit, nem szabad forrón a túrókrémre önteni. Amíg hűlt, addig én összeállítottam a tortát, egy réteg félbe vágott piskóta, egy réteg túrókrém. A legfelső rétegnek túrósnak kell lennie! Amíg hűlt a Fantás krém, addig a hűtőben dermedt a torta. A túró tetejére lehet gyümölcsöket rakni, de a Fantás krém alatt nem fog látszani, de pl mandarin befőttel nagyon finom (csak az cukros). Ha a fantás krém még folyós, de nem dermedt meg rá lehet önteni a torta tetejére és néhány órát vagy egy éjszakát hagyni dermedni. 


Íme az eredmény:

20140413_141539_1.jpg

20140413_141555_1.jpg

Sajnos nagyon nehéz abbahagyni!

Szólj hozzá!
Címkék: édesség túró

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr386023469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása