IR LIFE (receptek, tanácsok)

Az én történetem

2013. augusztus 25. 20:46 - Mrs.Grassfield

Az én kálváriám 12 évvel ezelőtt kezdődött.  Egyik napról a másikra olyan PMS-em lett, hogy abba kellett hagynom az iskolát is. A mensesem minden alkalommal, olyan görcsökkel járt, hogy fetrengtem, és napokig mindent kihánytam. És ezt minden alkalommal. A nőgyógyászok semmit nem tudtak kezdeni vele. Végül fogamzásgátlóval sikerült elviselhető mederbe terelni a dolgaimat. 3 évvel ezelőtt, amikor már gyógyszer mellett is újra állandósultak a tünetek, ismét elmentem kivizsgálásra, ahol azt mondták, hogy nem szedhetek fogamzásgátlót, és helyette felírtak Brexint, hogy a menses előtt 5 nappal azt kezdjem szedni. Próbálkoztunk pre-mens tablettával is, de az nagyon gyenge volt. Egy darabig a Brexin ismét rendben tartott, de nem telt el egy év és minden kezdődött elölről.

Ekkor egy kollégám unszolására, hogy hátha pajzsmirigy probléma, elmentem egy endokrinológushoz, aki végre 12 év után először csinált egy hormon vizsgálatot is. A vizsgálati módszert most nem minősíteném, de kiderült, hogy IR-m van. Az eredmények konzultálása után kaptam egy betarthatatlan diétát, ami nagyjából a következőkről szólt: semmit ne egyek, ami fehér - liszt, kenyér, tészta, cukor; ne egyek krumplit, rizst, tésztaféléket; semmi olyat ahol bármilyen tejtermék és gyümölcs kombináció van; vacsorára ne nagyon egyek szénhidrátot; próbáljak teljes kiőrlésű dolgokat enni. Mivel meséltem a Túró Rudi függőségemről azt mondta, azt nyugodtan ehetek reggelire, tejes kávéval és szendviccsel. Mindent számba véve úgy gondoltam, marad nekem a saláta hússal, reggelire szendvics, a Túró Rudi és a tejes kávé. Megpróbálkoztam vele! Tényleg megpróbáltam betartani, mert ekkor már 95 kg voltam, de sajnos nem sikerült. 3 hónap múlva a kontrolon sem jutottam előrébb, azt mondta, szedjem tovább a napi 1 db 500 mg-os Mercformint és a D-vitamint és újabb 6 hónap múlva találkozunk. Hozzáteszem, hogy a menstruációs problémáim miatt mentem hozzá, de arra nem kaptam semmilyen megoldást. Azt mondta ez az IR-m miatt van majd a D vitamin és a diéta helyre állítja. Nem mentem vissza hozzá!

Kerestem egy másik orvost és megismételtük a vizsgálatokat. Az első terheléses cukorvizsgálatom eredményéhez képest - majd 1 év elteltével, és megpróbálva betartani, amit csak lehet az endokrinológus által leírt diétából – a 120 perces inzulinszintem több mint a duplája lett. Zseniális! – gondoltam. Lényegesen romlott az állapotom. Szerencsére nem vagyok az a típus, aki feladja, vagy beletörődik. Voltam diétás oktatáson, és kitárult előttem a gasztronómia világa. Megtanultam, mi mindent lehet enni, hogy minden helyettesíthető, és minden csak a konyhatechnológián múlik. Minden csak hozzávalók és elkészítés kérdése.

Eltelt 6 hónap. Most 79 kg vagyok, 3 ruhaméretet fogytam 46-ról 40-esre. Csodás érzés, úgy elmenni vásárolni, hogy szinte bárhol kapok csinosabbnál csinosabb ruhákat magamra.  A legérdekesebb tapasztalat Túró Rudi függőként az volt, amikor 4 hónap után vettem 1 db Túró Rudit. Nem ízlett! 29 évig napi 2-4 db volt a minimum fejadagom. És most olyan édes volt, hogy alig bírtam megenni. Lehet cukor nélküli is élni! Mivel nagyon szeretek sütni, főzni ezért elkezdtem nemrég blogot írni. Olyan recepteket töltök fel, amiket már kikísérleteztem, és nekünk jó, valamint ha van bármi tapasztalatom azt is megírom!

Sajnos a menstruációs problémáim még mindig fennállnak, és csak gyógyszerekkel tudom kontrolálni őket, de lényegesen jobban vagyok. Sokat javult az életminőségem. És most már jöhet a babuci is! Nagyon várjuk! 12 év kálvária után én csak azt tudom mondani, hogy az IR egy intő jel volt számomra, hogy éljünk tudatosan, és táplálkozzunk tudatosan. Rengetek diétát próbáltam, de sosem jártam sikerrel. Mióta beállították a 160 g CH-s étrendemet, sosem éheztem, és sosem koplaltam. Szeptember végén megyek kontrollra, kíváncsi leszek az eredményre! És a saját történetemet siker sztorinak érzem eddig! Hasonló jókat és kitartást kívánok mindenkinek!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr265474548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása