IR LIFE (receptek, tanácsok)

Zsemle a hétvégi reggelihez

2013. augusztus 27. 21:00 - Mrs.Grassfield

Meglepődtem, amikor zsemle receptet kerestem, és ugyanazt találtam, mint amiből a pizzám készül. Ezt mégis kicsit másképpen kell átalakítani. Miért? Mert reggelire és vacsorára nem kell szénhidrát csökkentett étel, mivel annál többet kell enni, viszont ebédre kevés az 1 szelet pizza, így ennek kicsit másként fogtam neki.

  • 35 dkg Graham liszt
  • 15 dkg fehér liszt
  • 1 evőkanál nyírfacukor
  • 1 evőkanál só
  • 1/2 élesztő
  • 1 dl tej
  • 3 dl víz
  • oliva olaj a tetejének megkenéséhez
  • ízlés szerint magok, esetleg reszelt sajt a tetejére

A felfuttatott élesztőt és a többi hozzávalót robotgépbe teszem, és addig dagasztom, amíg kis gombóc nem lesz a keverő lapáton (vagy kézzel alaposan összegyúrjuk, kb. 5-8 perc alatt). A tésztának még ragadósnak kell lennie. Nagyjából 30 perc kelesztés után kis bucikat formálok belőle, megkenem olíva olajjal, és esetleg megszórom a tetejét magokkal vagy sajttal, és tovább kelesztem legalább fél órát. Ezt követően kb. 25-30 percre 180°-os sütőbe teszem. Reggelire pont elegendő 1 db zsömle. Én 12 db zsömlét szoktam csinálni, ebből az adagból.

Szénhidrát tartalma 1 db zsömlének kb. 28 g

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr265462685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása