IR LIFE (receptek, tanácsok)

Amerikai csokis keksz

2014. május 20. 15:15 - Mrs.Grassfield

A párom rettentően édes szájú, és állandóan azzal nyúz, hogy nincs-e itthon valami rágcsálnivaló? Persze a sima kekszek ilyenkor nem megfelelőek, mert a rágcsálnivaló azt jelent, hogy valami csokis dolog kell. Amióta meg Dominiket várjuk, kívánósabb mint én. Régen is nagy sláger volt már a csokis keksz, de valahogy egy darabig nem nagyon sütögettem. De mivel én is kívánósabb vagyok, ebből nyugodtan tudok nassolgatni.

Elkészíteni is rettentően egyszerű, kezdő szakácsoknak sikerélmény lesz!  

Hozzávalók:

  • 10 dkg Graham liszt
  • 10 dkg Dia-Wellness sütemény liszt (vagy sima liszt)
  • 3 csapott teáskanál sütőpor
  • 15 dkg Eritrit v. nyírfacukor
  • Vanília aroma
  • 15 dkg puha vaj
  • 2 tojás
  • 10 dkg apróra vágott mogyoró
  • 10 dkg apróra vágott, vagy ledarált étcsoki


Elkészítés:
A hozzávalókat beleöntöm a robotgép táljába, és kb. 5 percig folyamatosan keverem. Én a dagasztó kanalat szoktam hozzá használni, mert az jól eldolgozza. Amikor már nem csomós, hozzáborítom a mogyorót és az étcsokit, és ezzel is keverem még kicsit. (Aszalt gyümölcsöket is lehetne bele tenni, vagy durvára darált mandulát, kinek mit enged meg a diétája/életmódja). Én mostanában mogyoró nélkül készítem, mert semmilyen magos dolgot nem tudok megenni, úgy tűnik nem bírja Pocok odabent.

Vajazott tepsire 2 kanállal inkább magasabb, mint szélesebb halmocskákat teszünk, egymástól azért távolabb, mert a melegtől a vaj miatt kicsit szétterül. Egyszer próbáltam sütőpapírral bélelt tepsibe tenni, és a fél estémet azzal töltöttem, hogy egyesével próbáltam a kekszeket levarázsolni a papírról:)  200°-ra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Akkor jó amikor egyet felfordítva az alja már kicsit megbarnult, de a teteje még szép sárga. Én addig nem szoktam kiszedni a tepsiből amíg kicsit meg nem hűl, mert forrón még könnyen törik. 

Nálunk a dupla adag is elfogy néhány nap alatt, de érdemes azért először csak szimpla adaggal próbálkozni! 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr635495294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása