IR LIFE (receptek, tanácsok)

Túrós rizskoch

2015. január 17. 19:00 - Mrs.Grassfield

Gyermekkorom nagy kedvence a rizskoch volt. Édesanyám mindig rengeteg gyümölccsel csinálta és jaffa szörppel vagy málnaszörppel öntöttük le. Azután ez az édesség valahogy kikerült a repertoárból és legalább 10 évig nem ettem. Nemrég eszembe jutott és kerestem egy jó kis receptet. Apró séf jó barátom és hamar találtam is egyet, amit aztán 1 hét alatt 3-szor is elkészítettem persze a hozzávalókat nekünk valóra cserélve. Ma miközben sétáltunk a fiunkkal kipattant a fejemből, hogy mi lenne, ha ezt túróval kevernénk, és így olyan édességet kaphatnánk, amiből uzsonnára bőségesen lehet lakmározni, vagy akár tízóraira is. Anyunak elmesélve bizarrnak tartotta az ötletet, de rákeresve egész sok receptet találtam, de én maradtam a saját jól bevált receptemnél.

A felfújthoz:

  •          450 g zsírszegény túró
  •          125 g ( 1 cs) basmati rizs gyors rizs
  •          0,5 l főzőtejszín
  •          1 csipet só
  •          édesítő (eritrit, folyékony édesítő)
  •          1 db citrom reszelt héja
  •          1 tk vanília aroma
  •          5 db tojás
  •          2 tk durumliszt
  •          50 g olvasztott vaj
  •          a tepsi kenéséhez vaj és durum búzadara (kb. 1 ek)

Csokoládé öntethez:

  •          0,5 cs csokoládés pudingpor
  •          0,5 l kókusztej
  •          édesítő

1 csomag gyorsrizst vaníliás édesítőszeres vízben kb. 12-13 percet főzök. Nem szabad teljesen megfőzni. Ha kész lecsöpögtetem, és a tejszínnel, édesítővel, vanília aromával tejberizst főzök belőle (lusta tejberizs). Hagyom teljesen kihűlni. Ha kihűlt, hozzákeverem a túrót, a tojások sárgáját az olvasztott vajat, sót, citromhéjat. Végül a tojásfehérjéből kemény habot verek és óvatosan beleforgatom a tejberizsbe. Vajazott és búzadarával megszórt tepsibe öntöm. 200 fokos sütőben kb. 40 perc alatt arany barnára sütjük. Öntetként fél csomag csoki pudingból édesítővel és tejjel felfőzök. Ízlés szerint, mint az ovis piskótát az öntettel tálalom. Diabetikus szörppel vagy lekvárral is tálalható. 

Az egész adag CH tartalma (öntet nélkül): 194 g

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr447083101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása