IR LIFE (receptek, tanácsok)

A csokis croissant kísértés

2013. augusztus 15. 21:22 - Mrs.Grassfield

Ki tud ellenállni egy csábító friss puha csokoládés croissant-nak? SENKI!!! Én sem! 

Sima croissant kilőve, mert ugye cukrot tartalmaz és fehér lisztet. Teljes kiőrlésű cukormentes péksütemény nem nagyon kapható minden sarkon. Vagy mégis? Átmenetileg rákaptam az Update croissantra. Tény, hogy sokkal lassabban szívódik fel, mint a sima pékárú, és cukrot sem tartalmaz. Engem zavart, hogy nem tudom mit eszek. Én ilyen vagyok nagyon szeretem a házi készítésű dolgokat, és szívesen pepecselek is vele.

Heteken keresztül próbálkoztam. A kutyám futva menekült már az illatától is, mert ennyi elrontott süteményt még ő sem tud megenni. De egy szép napon végre sikerült. Puha volt, omlós, és kellően édes. Végre úgy ültem le reggelizni, hogy olyan péksüteményt ettem, amiben nincs adalékanyag, nincs cukor, és Graham lisztből készült, tehát jó nekem, és jó az inzulin szintemnek is.

Mennyei volt!

De lássuk mi is kell a csokis csoda tésztájához:

  • 50 dkg graham liszt
  • 20 dkg fehér búzaliszt (azért kell bele, hogy az állaga könnyebb legyen)
  • 4-5 dl tej
  • 3-4 evőkanál nyírfacukor vagy más természetes édesítőszer
  • 1 kávéskanál só
  • 5 dkg élesztő
  • 2 dl olaj
  • vanília aroma
  • fahéj
  • citrom leve és héjja

A lisztet egy zárható tálban vagy konyharuhával lefedve kb. 15 percre 50 fokos sütőbe tesszük. Ezalatt a langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt. Ha a liszt már kézmeleg a hozzávalókat jó alaposan összegyúrjuk. Egészen lágy tésztát kell kapnunk, ami ragad a kezünkhöz, különben kemény lesz miután megsült. 30-40 percig szoktam keleszteni, de úgyis látszik rajta, amikor már többszörösére nőtt. (A nyári kánikulában pillanatok alatt kinőtte a tálját). Annak függvényében, hogy kisebb vagy nagyobb süteményeket akarunk, 4 vagy 6 kis gombócba szedjük a tésztát, és pici olajjal kikent tálcára tesszük. Én 6 db-ot szoktam. Ismét kb. 30 perc kelesztés következik.

Tehát van fél óránk elkészíteni a krémet. Ha túl korán készíted el, a vaj megszilárdul benne és nem fogod tudni kenni. 

Hozzávalók:

  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 3 evőkanál holland kakaó (más kakaó is jó a lényeg, hogy ne cukrozott legyen)
  • 5-6 evőkanál édesítő (nyírfacukor, ha bírod)
  • rum 
  • fahéj
  • vanília aroma

Az olvasztott vajba még forrón elkezdjük belekeverni a kakaót, édesítőt, rumot, fahéjat, vaníliát. Ha már csomómentes, kezdhet hűlni.

Ha a gombócok (bucikák) már újra megkeltek, vékony kör alakú lapocskákat nyújtunk belőlük. Kb. 30-40 cm átmérőjűeket. A kinyújtott lapot megkenjük a massza 1/3-ad részével, és ráteszünk egy másik lapot. Ezt pár percig hagyjuk pihenni (így kevésbé fog kifolyni a krém tekerés közben). Ha van elég helyünk, elkészíthetjük addig a másik két adagot is. Mint a pizzát, 8 szeletre vágjuk mondjuk pizzavágóval, vagy éles késsel. A szélesebbik végénél fogva egyesével feltekerjük. 

A tetejét tojással megkenhetjük, ettől szép fényes lesz. 24 db készül ebből az adagból.

De itt még nincs vége! Számunkra a szénhidrátban van a kulcs, ezért nézzük hogyan is alakul:

1 db süti (8 dkg) kb. 23 g szénhidrátot tartalmaz.


A nagyobbacskák - mert bármily meglepő, nem lesz mind 8 dekás - számomra a tökéletes reggelik. Hozzá tartozik: 29 évig Túró Rudival kezdtem a reggelt, és nekem kell valami édes, hogy jól induljon a nap. 

Jó étvágyat, jó kísérletezést!

csokis csoissant.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr595462555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása