IR LIFE (receptek, tanácsok)

Előzmények

2013. augusztus 15. 19:45 - Mrs.Grassfield

Hogy miért is kezdtem blogot vezetni?

Talán kezdjük a legelején, 2012. tavaszán. 

Volt az életemben egy igen keserű tény, mégpedig az, hogy a testsúlyom elérte a 95 kg-ot (sosem voltam egy deszka, de azért 70-75 kg-nál nem voltam több). Semmilyen diéta nem használt, pedig higgyétek el, szinte mindent kipróbáltam. 2-3 kg lement, aztán szépen, pár nap alatt vissza is kúszott.

Egy kollégám unszolására felkerestem egy Endokrinológust, és a vizsgálatok során kiderült, hogy Inzulinrezisztenciám van.

Ekkor még szinte semmit nem tudtam róla, mi is az az Inzulinrezisztencia (IR), PCOS pedig szóba sem került. Majd egy évvel később, egy ambulancián végzett ultrahangos vizsgálat után jegyezték meg, hogy a PCOS kezd szépen visszahúzódni - jelentsen ez bármit is. Betarthatatlan és használhatatlan táplálkozási tanácsokat kaptam. Nagyjából annyit, hogy sportoljak sokat, és hogy ne egyek semmit, ami fehér. Nincs alternatíva, nincs magyarázat, nincs beállított étrend. SEMMI! Hónapokon át próbáltam betartani, és közben kérdések ezrei merültek fel. 

  • Ha nem eszek fehér kenyeret, akkor a barna kenyér jó?
  • Ha nem eszek fehér cukrot és Barna cukorral helyettesítem, azzal jót teszek?
  • A vadrizs jó a fehér rizs helyett?
  • Ha a csomagoláson az van, hogy teljes kiőrlésű kenyér, az jó?

És számtalan, ehhez hasonló megválaszolatlan kérdés. Ekkor döntöttem el, hogy keresek egy dietetikust, mert a magas gyomorsav, az emésztési problémák és az IR már sok volt. Ennyiféle diéta azt eredményezi, hogy az ember fűevő lesz.

A diétás oktatáson aztán világossá vált számomra, mit és hogyan kell csinálni. Mit ehetek, mikor mennyit ehetek, és mit hogyan kell elkészíteni. 

Mivel nagyon szeretem a péksüteményeket és a házi készítésű ételeket, ezért elkezdtem kísérletezni.

1 év koplalás és eredménytelen önsanyargatás (az inzulin szintem 1 év alatt megduplázódott, az IR súlyosbodott) után végre újra eszem mindent. Nem kell megvonnom magamtól semmit, és csak 3 dologra kell figyelnem:

  1. mennyit eszem
  2. mikor eszem
  3. hogyan készítem el

A célom, hogy segítsek neked is olyan ételeket elkészíteni, amelyek a PCOS diéta mellett is fogyaszthatóak, megosszam a tapasztalataimat veled, és talán a receptek átalakításával te is egészségesebben fogsz tudni táplálkozni. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr765461857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása